Круглий стіл «Репрезентація античних армій у комп’ютерних іграх та кіно» (20 квітня 2021 р.)

 

Кафедра на facebook

20 квітня 2021 року гурток молодих вчених кафедри історії стародавнього світу та середніх віків ADFONTES!” провів круглий стіл, темою якого була «Репрезентація античних армій у комп’ютерних іграх та кіно». Науковий захід відбувався на платформі Zoom.

Керівник круглого столу – к. і. н., доц. Ручинська О. А.

Модератори – Хижняк І. А. (IVкурс), Демиденко А. О. (IIIкурс)

У межах круглого столу було заслухано дві доповіді:

Крамський В. — «Репрезентації античних армій у комп’ютерних іграх та кіно»

Дискутант – Хижняк І. (IV курс)

Завіруха Д.– «Репрезентація військового ремесла античності в кіно XX-XXI ст.»

Дискутант – Рубанов М. (IIIкурс)

З першою доповіддю «Репрезентація давньогрецької військової справи у грі AssassinsCreedOdyssey» виступив магістрант історичного факультету Володимир Крамський. У своїй доповіді В. Крамськийґрунтовно проаналізував зображення військової справи давньої Греції у грі серії Assassin’sCreed, розподіливши помилки розробників на дві умовні групи. До першої було віднесено об’єкти, образ яких вже було сформовано у популярних медіа, до другої – різні додаткові елементи гри, які впроваджувалися з міркувань балансу та задля посилення захопливості ігрового процесу. Крім того, магістрант запропонував модель з 4-х розділів факторів, які впливають на репрезентацію історичного минулого – автентичний, впізнаваний, геймплейний, естетичний.

Доповідь викликала значне зацікавлення аудиторії та супроводжувалася жвавим обговоренням. Дискутант поставив доповідачу ряд запитань щодо того, як концептуальні засади ігор серії Assassin’sCreedвплинули на зображення греко-персидського протистояння, а також стосовно впливу кінематографу на відображення образу персидських воїнів у комп’ютерних іграх. Наприкінці обговорення зав’язалася активна дискусія з приводу того, чи сприяють комп’ютерні ігри на кшталтAssassin’s Creed пізнанню стародавньої історії ?

Фото 1. Стіл

Фото 2. Стіл

         Другу доповідь, присвячену «Репрезентації військового ремесла античності в кіно XXXXIст.»представив студент IIIкурсу Данило Завіруха. У доповіді було проаналізовано відображення історичної дійсності у кіно жанру пеплум протягом другої половини XX – початку XXIст.Доповідач вважає, що фільми 50-60-х років характеризуються великою кількістю помилок та викривлень у відображенні історичних подій. Втім, кіно початку XXI ст. демонструє якісно інший підхід: увага до дрібних деталей та більш прискіпливий підхід до репрезентації подій античної історії.

Дискутант виступив з рецензією доповіді, в якій закцентував увагу на проблемах та помилках фільму «Александр», не визначених доповідачем. Серед серйозних зауважень було виокремлено різноманітні анахронізми, невдало підібрані карти та викривлення при зображенні тактик стародавніх армій.

Фото 3. Стіл

Фото 4. Стіл

Щиро дякуємо доповідачам та дискутантам
за ґрунтовні виступи та плідні наукові дискусії!

Фото 5. Стіл

Comments are closed

Sorry, but you cannot leave a comment for this post.